۱۳۸۷ مرداد ۱۳, یکشنبه

جنایتی دیگر علیه بشریت

روز چهارشنبه 30 جولای 2008 ، منطقه " کوچوک چکمه سی " شهر استانبول ، شاهد جنایتی هولناک بود ، اجساد 13 پناهجوی عمدتا پاکستانی در میان توحش دنیای ضد انسانی سرمایه داری کشف شد .
بنا بر گزارش خبر گزاری " ان تی وی " ترکیه ، تا کنون مقامات کشور ترکیه هیچ اقدامی در این باره صورت نداده اند.
دولت فاشیتی جمهوری ترکیه ، تاریخی طولانی در نقض حقوق بشر و ضدیت با پناهجویان خارجی دارد و هر روزه بر اسناد جنایات این دولت افزوده میشود ، اولین بار نیست که چنین جنایتی در ترکیه رخ میدهد، اخبار کشته شدن پناهجویان در مرزهای آبی و خاکی این کشور ، زندانی کردن ، شکنجه و دیپورت پناهجویان و برخورد متوحش پلیس ترکیه ، فقر ، فلاکت ، نبود امکانات بهداشتی و پزشکی ، بی سوادی کودکان پناهجو ، بی حقوقی و بلاتکلیفی انسانها و هزاران نمونه دیگر ، شناسنامه منزجر کننده این دولت در امور پناهندگان است .
دفتر دفاع از حقوق پناهندگی ، ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به وقوع چنین تراژدی هولناکی، دولت ترکیه و قوانین ضد انسانیش را مقصر و مسبب اصلی این واقعه میداند و پس از تکمیل تحقیقات در این خصوص ، اقدامات عاجلی را در خصوص پیگیری این جنایت در دستور قرار میدهد.
ما همچنین ، از سازمانهای بشر دوست در ترکیه و دیگر کشورها خواستاریم ، تا ضمن محکومیت جنایات دولت ترکیه ، اعتراض خود را به هر طریق ممکن به وضعیت اسفبار حقوق بشر در ترکیه و جنایت اخیر دراستانبول ، اعلام دارند.

دفتر دفاع از حقوق پناهندگی
31.07.08

هیچ نظری موجود نیست: