۱۳۸۹ مهر ۲۳, جمعه

جزئیات محکومیت حشمت الله طبرزدی از سوی دادگاه انقلاب

مهندس حشمت الله طبرزدی فعال سیاسی که در 11 مهر ماه سال جاری از طرف شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به 9 سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری حقوق بشر ایران "هرانا" مهندس حشمت‌الله طبرزدی در تاريخ ۷ دی ماه ۱۳۸۸ و به فاصله کوتاهی از حوادث روز عاشورا بازداشت و به سلول‌های انفرادی بندهای امنیتی ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوين منتقل و تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت. او پس از انتقال به بند عمومی زندان اوین، در ارديبهشت‌ ماه همزمان با اعتراض به اعدام پنج زندانی سياسی از جمله فرزاد کمانگر معلم کرد، جهت محدودیت بیشتر به زندان رجايی‌شهر کرج تبعید شد.
جزئیات متن محکومیت حشمت الله طبرزدی در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفت به شرح زیر است:
مصاحبه با سایت روزانلاین "انتخابات و نافرمانی مدنی"به تاریخ ابان 1387

مقاله "این ماه شعر است یا شعور" به تاریخ 17 خرداد 1388

مصاحبه با سایت-نشریه تلاطم به تاریخ 21 مهر 1388

مقاله "در خشونت کور رژیم علیه تظاهرات میلیونی و مسالمت آمیز مردم تهران و دیگر شهرها" به تاریخ 13 ابان 1388

در استانه 16 اذر مصاحبه با صدای امریکا به تاریخ 9 اذر 1388

در استانه 16 اذر مقاله "در 16 آذر اتحاد، مبارزه، پیروزی"

پس از 16 اذر مقاله "جنبش دانشجویی در برابر فاشیسم تا دندان مسلح"

پس از 16 اذر مقاله "در آستانه محرم، درسی که باید از 16 آذر آموخت"به تاریخ 20 آذر 1388

مصاحبه با نشریه کردستان عراق به تاریخ 17 اذر 1388

مقاله "محرم سبز " به تاریخ 27 اذر 1388

پس از وقایع عاشورا مصاحبه با صدای امریکا به تاریخ 6 دی 1388
دادگاه با توجه به مراتب مذکور و دفاعیات غیرموجه متهم و وکلای مدافع وی، کلیه اتهام های انتسابی را وارد تشخیص و با استناد به مواد ۵۰۰، ۵۱۴، ۶۱۰ و ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی حکم بر محکومیت متهم به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی به جهت فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و دو سال حبس تعزیری به جهت توهین به مقام معظم رهبری و پنج سال حبس تعزیری به جهت اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور و یک سال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی که تصویر آن ضمیمه پرونده می باشد، صادر و اعلام می نماید . این رای ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران می باشد .

هیچ نظری موجود نیست: