۱۳۸۹ مهر ۱۴, چهارشنبه

15 سال حبس تعزیری برای حسین رونقی ملکی

محمد دادخواه ، وکیل حسن رونقی ملکی در گفتگو با "روز" از صدور حکم 15 سال حبس تعزیری برای موکلش خبر داده و در عین حال گفت که این حکم هنوز به او به عنوان وکیل آقای رونقی ابلاغ نشده است.
حسین رونقی ملکی، معروف به بابک خرمدین، وبلگ نویس و فعال حقوق بشر است که از بیش از ده ماه پیش در بند 2 الف سپاه زندانی است.
آقای دادخواه ، وکیل این وبلاگ نویس که به شدت از حکم صادره برای وکلش متاثر است به "روز" می گوید: بسیار متاسف هستم از این قضیه و واقعیت این است که آقایان به ایران و به منافع دراز مدت کشور اصلا فکر نمی کنند آقای رونقی یک دانشمند جوان است که باید بهترین امکانات را در اختیار او قرار میدادند تا از دانش او استفاده شود اما حالا 15 سال زندان داده اند.
وکیل آقای رونقی ملکی می افزاید: قصه دردناکی است که بیشتر المپیادی های ما ، خارج از کشور هستند و با تیزهوشانی هم که در داخل داریم چنین رفتاری صورت می دهند. هر خطایی هم که چنین شخصی مرتکب شده باشد فرزانگی و تدبیر ایجاب میکند از هوش سرشار او استفاده کنند. من واقعا متاسف هستم که در صدور رای به پرونده هم توجه نکردند. در صفحه 500 پرونده آقای رونقی ، خود آقایان نوشته اند که نابغه است و باید مدیریت کرد و ....
آقای دادخواه که روز گذشته به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود خبر میدهد که علیرغم حضورش در دادگاه، حکم را به او ابلاغ نکرده اند.
او می گوید: متاسفانه قرار بازداشت آقای رونقی را تمدید کرده اند و من واقعا امیدوار هستم دادگاه تجدید نظر این حکم را بشکند و زمینه آزادی موکلم را فراهم آورد.

هیچ نظری موجود نیست: