۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه

شکایت از علی خامنه ای اوج می گیرد

بسیاری از کاربران اینترنت از دیروز تلاش کرده اند تا از سایت شخصی علی خامنه ای در مورد چگونگی امکان شکایت از ولی فقیه به دادگاه و عدم تعرض به شاکی پرسش کنند.
طرح سئوال:
آقای خامنه ای اگر در میان هفتاد میلیون ایرانی عده ای پیدا شدند که از شما با سند و دلایل معتبر شکایت دارند، در حکومت عادلانه مورد ادعای شما چه امکانی برای این افراد برای طرح ادعای خود بر اساس مستندات وجود دارد که در صورت ارائه جانشان از تعدی ماموران گوش بفرمان شما در امان باشد؟
سئوال بالا یا سئوالاتی مشابه آن از دیروز به کرات برای  سایت رسمی علی خامنه ای فرستاده شده  است که همه این سئوالات کد پیگیری دریافت کرده اند ولی امکان پیگیری عملن وجود ندارد.
جالب است که سایت علی خامنه ای که پاسخ استفتاء در مورد لزوم اطاعت از ولی فقیه را دوباره در سایت گذاشته است، به این سئوالات پاسخی نمی دهد و یا اعلام می دارد که پرسش آنها پاسخ ندارد.این به این معنی است که امکان کشاندن ولی فقیه به محکمه عادلانه ای که به شاکی تعرض نشود از نظر ولی فقیه منتفی است و چنین امکانی وجود ندارد.
اگر چنین امکانی وجود ندارد و ولی فقیه را نه می شود برکنار کرد و نه می توان از وی شکایت کرد و تنها باید از وی اطاعت کرد، پس داستان عدل علی و داستانهای مشابه هم اگر به همین صورت در زمان خودش بوده، از اساس عدل نبوده است. از صحبتهای خمینی در نوفل لو شاتو است که گفته بوداگر در جمهوری اسلامی یک نفر از حاکم شکایت کرد، دادگاه حاکم را احضار می کند و وی باید به دادگاه برود و پاسخگو باشد. یعنی در همین حد هم اگر قبول دارند که تا کنون در همین هفته گذشته حد اقل سه شکایت از رهبر نظام شده است. آقای عیسی سحرخیز در نامه ای سرگشاده چنین نوشته است:
عالی‌ترين مقام رسمی جمهوری اسلامی که به خود حق دخالت ر تمام امور مقننه، مجريه و قضائيه کشور را داده و می‌دهد و روسای قوا رخلاف روح و مفاد قانون اساسی سخنان و اوامر او را «فصل‌الخطاب امور»می‌دانند، در اين جريان نقش غيرقابل انکار و تعيين‌کننده‌ای دارد، و به تبع اين مقام ومسئوليت بايد پاسخگوی اعمال افراد تحت امر و تخلفات گسترده باشد.
محسن کدیور هم نامه سرگشاده ای برای محاکمه علی خامنه ای نوشته است
وی سپس می پرسد: “آیا این خون به ناحق ریخته شده و خون صدها بی‌گناه دیگر در اعدام‌‌های سیاسی و امنیتی دادگاه‌‌های انقلاب در سال‌‌های ٦٠ تا ٦٨ ، سرنوشت خطیر امروز را رقم نزده است؟”
اما علی خامنه ای در خانه اش پشت سر یک کرور پاسدار و محافظ پنهان شده است و مثل همه دیکتاتورهایی که در ظاهر قوی ولی در باطن مفلوک هستند توان پاسخگویی به اعتراضات و شکایت مردم را ندارد.

هیچ نظری موجود نیست: