۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۲, چهارشنبه

اعتراض ايرانيان فرنكفورت به اعدام پنج فعال كرد

فدراسيون بين‌المللي جامعه‌هاي حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران در بيانيه مشتركي اعدام پنج فعال سياسي و مدني ايران را محكوم كردند.
سوهير بالحسن، رئيس فدراسيون بين المللي جامعه هاي حقوق بشر در اين باره گفته است: «اين محكوميت ها و اعدام هاي سياسي رژيم ايران را بيش از پيش در سطح بين المللي به انزوا مي كشاند. مقامات ايران اخيرا از ترس عدم موفقيت، نامزدي خود براي عضويت در شوراي حقوق بشر سازمان ملل را پس گرفتند. از طرف ديگر، بررسي ادواري عمومي كارنامه حقوق بشر ايران كه در بهمن گذشته انجام شد تضعيف حمايت متحدان سنتي ايران را به نمايش گذاشت.»
فدراسيون بين المللي جامعه هاي حقوق بشر جامعه بين المللي را فرا خوانده است اقدامات مشخص تري را در مورد اين وضعيت به شدت حاد در پيش بگيرد، به ويژه:
• يك كميسيون تحقيق شامل ارگان هاي حقوق بشر سازمان ملل را براي تحقيق در باره نقض حقوق بشر درارتباط با انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ تشكيل دهد؛
• امكان تصويب مجازات هاي سازمان ملل عليه مرتكبان موارد فاحش نقض حقوق بشر در ايران را مورد بحث قرار دهد؛
• اقدامات موثري براي پيشگيري و ممانعت شركت هايي كه رفتارشان معاونت با جمهوري اسلامي ايران در نقض حقوق بشر به شمار مي رود معمول دارد و به ويژه صدور تجهيزات شنود و دستگاه هاي ديگري را كه دستيابي مردم به اينترنت و رسانه هاي ديگر را محدود يا غيرممكن مي‌سازد و نيز لوازمي را كه براي سركوب خشونت بار معترضان به كار مي رود ممنوع كند.
عبدالكريم لاهيجي، نايب رئيس فدراسيون بين المللي جامعه هاي حقوق بشر و رئيس جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران، مي‌گويد:
«اعضاي گروه هاي قومي بلوچ، كرد و عرب در جنوب ايران همواره قرباني محاكمه هاي فوري هستند و مرتب به اعدام محكوم مي شوند. اين رفتار مقامات ايراني نشانه بي اعتنايي كامل آنها به مردم و موازين بين المللي حقوق بشري است كه بايد رعايت كنند.»

هیچ نظری موجود نیست: