۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

تجمع مسالمت آمیز میدان هفت تیر تهران به خشونت کشیده شد


شاهدان عینی در تهران می گویند مأموران پلیس و بسیجی به صدها تظاهرکننده ای که روز دوشنبه در میدان هفت تیر تهران گرد آمده بودند، حمله کرده و آنان را پراکنده ساختند. تظاهرکنندگان در میدان هفت تیر با حضور گسترده نیروهای پلیس و امنیتی مواجه شدند. به گفته برخی شاهدان، پلیس از جمله با استفاده از گاز اشک آور به جمعیت حمله کرد. پیشتر رادیو دولتی جمهوری اسلامی گزارش داد که در جریان حضور مردم معترض درخیابان های تهران در روز یکشنبه، دست کم ۴۵۷ تن بازداشت شده اند. ناآرامی های روز یکشنبه و سرکوب خشونت آمیز مردم توسط نیروهای پلیس و بسیج در تهران دست کم ۱۰ کشته برجای گذاشت. منابع رسمی جمهوری اسلامی ایران، شمار کشته شدگان درجریان تحرکات اعتراضی مردم پس از اعلام نتایج انتخابات تاکنون را ۱۷ نفر اعلام کرده اند. گزارش های دیگر حاکی از بالاتر بودن این رقم است اما هیچ کدام از این گزارش ها تأیید نشده اند و ایران از حضور گزارشگران و رسانه های مستقل در این تحولات به شدت ممانعت می کند.

۱ نظر:

علی گفت...

وخون پاکش چه کرد ، چه میکند و چه خواهد کرد؟

از سبز و اصلاحات پذیری ولایت مطلقه عبور کرد و شعار مرگ بر رهبر و دیکتاتور و خامنه ای را شعاری کرد معمولی وجاری بر لبان صدها هزار جوان ، زن و مرد ایرانی تشنه آزادی. باعث شد خیلی ها از پس گرفتن فقط رای شان عبور کنند و به پس گرفتن مملکتشان از دست ولی فقیه بیفتند.خون پاکش به خیلی ها فهماند که حکومت ولایت فقیه نه اصلاح پذیر است و نه بشری ، فهماند که مردم ایران این عصر ، همچون گوسفندانی نیستند که احتیاج به چوپانهایی داشته باشند ، آنهم چوپانانی دروغگو و متقلب و دزد و فاسد.

یورش برد به مرگ و خاموشی و یآس ، دریای نشسته سرد را ، تکانی داد و به امواج معنایی تازه بخشید. به تمامی ایران و بچه های تهران ،آریاشهر واکباتان ، هفت حوض و آذربایجان، نارمک و ستارخان ،توحید و جیحون ،تهرانپارس وخراسان ، فلکه اول و مجیدیه ،سلسبیل ومنیریه، انقلاب و آزادی ،روحی تازه دمید .

خون او یک ارزن آبروی نداشته بارگاه خلفا را بر باد داد ، و آنچنان در بین توده مردم و جهان مفتضح شان کرد و پرده از نقاب زهد دروغین و انسان نمایی شان برداشت،که گند و تعفنشان را عالم گیرتر از آنچه بود کرد . کاری که سی سال فعالیت درست و نادرست ، صادقانه یا کاسبکارانه اپوزوسیون با خروارها نوشته وگزارش ، مقاله و تحلیل ، تفسیر و روشنگری، با هزاران آکسیون و گردهمایی ، تجمع و عکس ، فیلم وپوستر ، رادیو و تلویزیون ، سازمان و حزب ، گروه وانجمن ، سایت و اعلامیه، وبلاگ و اطلاعیه و محکوم کردن نتوانست.

و این بار خوشبختانه یا متأسفانه ،هیچ فرد و گروه ، سازمان وحزب و اندیشه ای نمی تواند و به خود اجازه نمی دهد که خون پاک و به ناخق ریخته شده او را به نفع خود مصادره کند . چرا که اودنباله رو سبز و سفید و قرمز بخصوصی نبود ،طرفدار ولی فقیه ، حکومت دینی و اصلاح طلبی نبود ، او ناسیونالیست و ملی مذهبی ، جمهوری خواه و سلطنت طلب ،مجاهد و لیبرال ، لائیک و سکولار، سوسیالیست و کمونیست هم نبود .

که اوجوانی آگاه بود و سمبلی شد و پرچمی شد و ندایی زمینی و واقعی شد برای فریاد درد مشترک، آزادی ، عدالت ، برابری و زندگی انسانی از برای کلیه آزادیخواهان راستین .

خون او کاری کرد که هیچ دولت مدعی دموکراسی غربی جرئت نکند وحداقل از مردم خودش خجالت بکشد که بخواهد بدون اجازه از او ، همراهان و رهروانش، بصورت علنی این حکومت دیکتاتوری دینی فریبکار را که پس از هزاران بار دزدی و تقلب ، بالاخره مچش در دزدی رای گرفته شد را تائید کنند و به رسمیت شمارند .