۱۳۸۹ تیر ۱۵, سه‌شنبه

اعدام محمدرضا حدادی در ابهام؛ چه کسی باید تاوان نقص قانون را بدهد؟

خبر اعدام محمدرضا حدادی در روز چهارشنبه در حالی از سوی وکیل او تکذیب شد که محمد مصطفایی اعلام کرد: این بدین معنی نیست که حکم اصلا اجرا نمی شود، ممکن است چهارشنبه دیگر یا هفته های آتی این حکم اجرا شود. مهدی رحمت، فرزند محمدباقر رحمت از یک سو و همچنین پدر و وکیل محمدرضا حدادی از سوی دیگر، زوایای مبهم این پرونده را روشن کرده اند. پدر محمدرضا حدادی بر بی گناهی او اصرار می ورزد، اما فرزند محمدباقر رحمت ضمن تاکید بر اینکه قتل توسط محمدرضا صورت گرفته،  قول می دهد قبل از هر گونه اقدامی یک بار دیگر به این موضوع فکر کند.
روز چهارشنبه اخطاریه ای برای پدر محمدرضا حدادی ارسال شد که بر مبنای آن از وی خواسته شده بود برای آخرین بار ظرف سه روز به زندان عادل آباد مراجعه و محمدرضا را ملاقات کند.
این اخطاریه که به معنی اعدام قریب الوقوع محمدرضا حدادی است، بار دیگر پرونده قتل محمدباقر رحمت، توسط محمدرضا حدادی و سه نفر دیگر و اعدام قریب الوقوع محمدرضا حدادی را که به گفته پدر و وکیلش هنگام ارتکاب جرم، فقط 15 سال داشته، به خبر اصلی رسانه ها تبدیل کرد.
با مهدی رحمت، محمد مصطفایی و پدر محمدرضا حدادی را در ذیل بخوانید.

پدر محمدرضا حدادی: زندگی بچه ام را به او ببخشید
پدر محمدرضا حدادی که از کازرون راهی شیراز شده است تا برای آخرین بار در زندان عادل آباد شیراز با فرزندش ملاقات کند می گوید: این قتل را 4 نفر انجام دادند اما بچه مرا که فقط 15 سال داشت، گول زدند که 50 میلیون تومان پول به خانواده ات می دهیم تو قتل را گردن بگیر و چون سن تو کم است تو را اعدام نمی کنند و پسر من هم گول خورد و این قتل را بر گردن گرفت.
وی می افزاید: الان احضاریه ای داده اند که برای آخرین ملاقات بیایید و چون مادر محمدرضا فلج است و من امکان مالی نداشتم او را بتوانم با خود بیاورم، تنها آمده ام. الان که با من حرف میزنید پشت زندان عادل آباد شیراز روی کارتن نشسته ام تا صبح شود و محمدرضا را ببینم و از مسئولین میخواهم کمک کنند و نگذارند محمدرضا اعدام شود. او بچه بود و قتل هم کار او نبود، یکی از متهمان پرونده رسما گفته که قتل را او انجام داده نه محمدرضا و حتی در زندان هم این مساله را برای سایر زندانیان تعریف کرده، اما به این موضوع هیچ توجهی نشده است.
آقای حدادی معتقد است فرزندش بی گناه بوده و قربانی نادانی خود شده است: "حتی تهران هم رفتم، رفتم به قوه قضائیه و گفتم که بچه مرا گول زده اند و اعدامش نکنید اما کسی توجهی نکرد. الان هم از شما میخواهم کمک کنید از خانواده مقتول بخواهید زندگی بچه مرا به او و ما ببخشند. با اعدام محمدرضا، پدر آنها زنده نمی شود، بچه مرا ببخشند و اعدامش نکنند."
او می گوید که آخرین بار، پیش از عید پسرش را ملاقات کرده است: "نزدیک عید با محمدرضا ملاقات کردم. دیگر او را ندیدم. در این مدت فقط یک بار زنگ زد و گفت تقاضای ملاقات میکنم و خبر میدهم که بیایید ملاقات اما دیگر زنگ نزد تا این احضاریه آمد."
آقای حدادی در پاسخ به این سئوال که آیا تاکنون برای اخذ رضایت از خانواده مقتول اقدام کرده اید؟ می گوید: "چند بار رفته ایم اما هر بار به 110 زنگ میزنند و نمی توانیم با آنها صحبت کنیم. اما من از انها تقاضا دارم، بچه مرا اعدام نکنند و او را که فقط کودک بوده ببخشند."

هیچ نظری موجود نیست: