۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

نگرانی پاپ از وضعیت مسیحیان در خاورمیانه

undefined

پیام پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان، در سفرش به قبرس، زندگی در ثبات و آرامش برای همه ساکنان خاورمیانه بود. به دلیل درگیری‌های دائمی و فشارهای روز‌افزون، تعداد مسیحیان ساکن این منطقه به‌طور مستمر کاهش می‌یابد.

صبح امروز (یکشنبه ۶ ژوئن / ۱۶ خرداد) رهبر کاتولیک‌های جهان آخرین مراسم نیایش را در پایان سفرش به قبرس به جا آورد. در این مراسم مذهبی حدود ۶۰۰۰ نفر از مسیحیان منطقه، کارگران مهمان فیلیپینی و سری‌لانکایی و همچنین مشتاقان دیدار پاپ، از دور و نزدیک تجمع کرده بودند. تعدادی از مارونی‌های مسیحی لبنان هم در این نیایش شرکت داشتند.

در نیایش امروز با حضور پاپ، طنین زبان عربی شنیده می‌شد. این امر برای رهبر کاتولیک‌های جهان امکانی بود تا نشست آتی رهبران کلیسای کاتولیک برای بررسی وضعیت مسیحیان ساکن خاورمیانه را معرفی کند. این همایش قرار است در فاصله ۱۰ تا ۲۴ اکتبر سال جاری میلادی تشکیل شود.

دلیل تشکیل این نشست، کاهش تعداد ساکنان مسیحی منطقه خاورمیانه و شرایط سخت زندگی آنان است. درگیری‌های سیاسی در عراق و شرایط نگران‌کننده‌ی زندگی مسیحیان در این کشور، و همچنین جنگ  و خونریزی میان اسرائیل و فلسطینیان و فشار روزافزون بر ساکنان مسیحی، باعث شده که روز به روز تعداد مسیحیانی که این منطقه را ترک می‌کنند و برای زندگی به کشورهای اروپایی رو می‌آورند، افزایش یابد.

هیچ نظری موجود نیست: