۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

تعليق از تحصيل دو تن از دانشجويان دانشگاه علامه طباطبایی

سال گذشته و بعد از برگزاري مراسم بزرگداشت هشت مارس، روز جهاني زن، در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه هشت نفر از دانشجويان اين دانشكده به كميته انضباطي احضار شدند.
به گزارش تغییر برای برابری، بعد از برگزاري مراسم روز جهاني زن كه با حضور بسياري از دانشجويان و مشاركت تعداد زيادي از آنها در بحث ها برگزار شده بود ، كميته انضباطي هفت نفر از دانشجويان را كه حتي چند نفر آنان در مراسم شركت نداشتند ممنوع الورود كرد و پس از گذشت سه ماه براي دو نفر حكم تعليق صادر كرد.
طه ولي زاده، دانشجوي سال سوم جامعه شناسي و عاطفه رنگريز دانشجوي سال سوم جامعه شناسي دو دانشجوی تعلیقی دانشگاه علامه طباطبایی هستند.
حكم تعليق اين دانشجويان پس از سه ماه تاييد شده و ایشان از 25 اسفند سال 88 اجازه ورود به دانشگاه و شركت در كلاس هايشان را ندارند وهنگام ورود به دانشكده با حكم ممنوع الورودي رو به رو شده اند.
17 اسفند 88 بيش از سيصد نفر از دانشجويان علوم اجتماعي جمع شدند تا نشان دهند كه به تبعيض هاي جنسيتي اعتراض دارند، عوامل موثر بر اين پديده را عنوان كردند و راه حل هايشان را ارائه دادند.
بعد از آنكه دانشگاه مجوز برگزاري مناظره دانشجويي درباره فمينيسم را در سالن دانشكده لغو كرد، ظهر 17 اسفند سال 88 جمعي از دانشجويان دانشگاه علامه در حياط دانشكده علوم اجتماعي گرد هم آمدند تا درباره مسائل زنان صحبت كنند. دانشجويان از تفاوت هاي فمينيسم و برابري حقوقي با آنچه از فمينيسم در رسانه ها نشان داده مي شود بحث كردند، از حقوق نابرابر زنان و مردان در ايران و لايحه حمايت از خانواده، و مردسالاري حاكم بر جوامع سخن گفتند.

هیچ نظری موجود نیست: