۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

آلمان به مخالفان دولت ایران پناهندگی می‌دهد

دولت آلمان با ابراز نگرانی شدید خود نسبت به نقض حقوق بشر در ایران اعلام کرد، قصد دارد به آن دسته از مخالفان حکومت ایران که در صورت بازگشت به کشورشان تحت تعقیب قرار خواهند گرفت، پناهندگی سیاسی اعطا کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان یکی از سخنگویان وزارت کشور آلمان روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود، این تصمیم در پی رایزنی با وزارت خارجه آلمان اتخاذ شده و شامل «موارد خاص و مستند» است.
وی با بیان این که دولت فدرال آلمان عمیقاً نگران وضعیت حقوق بشر در ایران است، اظهار داشت، پذیرش مخالفان رژیم ایران و ایرانیان در معرض خطر «نشانه همبستگی و حمایت» از آنها است.

سخنگوی وزارت کشور آلمان بدون بیان جزییات بیشتر در باره پناه‌جویان ایرانی که قرار است از سوی دولت آلمان به عنوان پناهنده پذیرفته شوند، اعلام کرد، مقام‌های آلمانی در این باره که به چه کسانی پناهندگی بدهند با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد رایزنی خواهند کرد.

پیشتر نیز اداره مهاجرت و پناهندگان آلمان اعلام کرده بود، به دنبال رویدادهاى پس از انتخابات ریاست جمهورى و سرکوب معترضان به نتایج انتخابات در ایران، بر شمار ایرانیانى که از آلمان تقاضاى پناهندگى مى‌کنند، به شدت افزوده شده است.

بر این اساس در سال ۲۰۰۹ میلادى ۱۱۷۰ نفر از شهروندان ایرانى از آلمان تقاضاى پناهندگى کرده‌اند که این میزان در مقایسه با سال پیش از آن حدود ۴۴ درصد رشد را نشان مى‌دهد.

در سال ۲۰۰۸ میلادى تنها ۸۱۵ ایرانى از دولت آلمان تقاضاى پناهندگى کرده بودند.

به گفته سخنگوى اداره مهاجرت و پناهندگان آلمان «نارضایتى روزافزون شهروندان ایرانی تحت تاثیر سرکوب و فشارهاى دولت» باعث افزایش مهاجرت از این کشور شده است.

ادامه مطلب

هیچ نظری موجود نیست: