۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

اعتصاب غذای سالن جوانان زندان گوهردشت در اعتراض به یورشهای وحشیانه گارد زندان

روز  سه شنبه 6 بهمن ماه از حوالی ساعت 17:00 نیروهای گارد زندان  به سلولهای  سالن 12 جوانان در بند 4 یورش بردند .نیروهای گارد تونلی از نیروهای خود درست کردند و زندانیان می بایست از این تونل عبور کنند هنگام عبور از تونل گاردیها از 2 طرف آماج باتونها بر سر و صورت و سایر اعضای بدنها زندانیان  باریدن می گرفت در اثر ضربات وحشیانه 16 نفر از زندانیان از ناحیه سر صورت و بینی زخمی و دچار خونریزی شدند که به بهداری زندان انتقال یافتند.اسامی تعدادی از جوانان زندانی زخمی که به بهداری منتقل  شدند به قرار زیر می باشد؛مجتبی اسدی،رضا مهربان،بهزاد چراغی،منوجهر بابا خانی،محمدرضا گرشاسبی و مهدی محمد جوانمردی می باشند. این یورشها و ضرب و جرح زندانیان به مدت 2 ساعت ادامه یافت.
جوانان زندانی سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت در اعتراض به یورش گارد زندان و ضرب وجرح آنها از شب گذاشته دست به اعتصاب غذا زدند و از گرفتن غذای زندان خوداری می کنند. آنها اعلام کرده اند تا زمانی که یورشها پایان نیابد به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.
در طی 2 هفته گذشته گارد زندان 9 بار به سلولهای نوجوانان و جوانان زندانی یورش برده است و این یورشها معمولا بین ساعت 24:00 تا ساعت 01:00 بعد از نیمه های شب صورت می گیرد. گارد زندان زندانیان را در سرمای شدید و گاها در زیر باران به محوطه زندان می برد و به آنها دستور میدهند که لباس ها ی خود را از تنشان بیرون آورند و سپس با باتونهای خود نوجوانان و جوانان زندانی را برای مدت طولانی مورد ضرب وشتم وحشیانه قرار می دهند.
از طرفی دیگر  تعدادی از زندانیان سالن 10 بخاطر پیشگیری از اذیت شدن سایر هم سلولیهای خود در راه پلها مشغول کشیدن سیگار بودند که مورد یورش فردی بنام گرامی مدیر داخلی زندان قرار می گیرند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار میدهد که شما باید در سلولهای خودتان سیگار بکشید و نه بیرون از آن.



هیچ نظری موجود نیست: