۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

هشدار! رژیم خود را برای سرکوب گسترده تر و خونریزی باز هم بیشتر آماده می کند



نگاهی به واکنش های رژیم جمهوری اسلامی بعد از تظاهرات و درگیری های روز عاشورا در تهران نشان دهنده این است که رژیم خود را برای سرکوب گسترده تر، دستگیری های ضرب العجلی وسیع تر، حمله و ضرب و شتم وحشیانه تر و ترور و اعدام مردم معترض و مخالفین خود آماده میکند. بعد از تظاهرات و درگیری های روز عاشورا در تهران و برخی دیگر از شهر ها رژیم بطور جدی تری زنگ خطر را شنیده و بوی سرنگونی به مشامش رسیده است. در چنین حالتی رژیم چه راه هائی پیش رو دارد؟ یا باید کوتاه بیاید و از در مصالحه و سازش با مخالفین وارد شود، یا آنگونه که از  این رژیم انتظار است، سرکوب گسترده تر و علنی تر را در پیش بگیرد.

بعد از عاشورا تلویزیون رژیم اقدام به تهیه یک گزارش کرد و به نحو بی سابقه ای صحنه هائی از درگیری ها و آثار خرابی های بعد از درگیری ها را پخش نمود. این گزارش با مونتاژ و سرهم بندی کردن ناشیانه، برخی صحنه های مربوط به درگیری های روز عاشورا در تهران با متنی همراه کرده است که به صورتی هدفمند تلاش در تحریک احساسات مذهبی مردم عامی داشته و یک سرکوب وسیع تر را توجیه و زمینه سازی میکند. (گزارش تلویزیون رژیم)

در کنار فعالیت ماشین تبلیغاتی حکومت می توان به موارد دیگری از  اقدامات رژیم در چند روز گذشته اشاره کرد، از جمله:
- دستگیری های وسیع، بویژه در تهران،
- حمله ضرب العجلی به خانه چند نفر از آخوندهای سرشناس منتقد خامنه ای،
- از کار بر کنار کردن محافظین دولتی کروبی،
- اعتراف به "ترور" خواهر زاده میر حسین موسوی و با طرفند همیشگی انداختن آن به گردن دیگران و خود موسوی،
- حمله به تظاهرات دانشگاه علم و صنعت،
- برنامه ریزی و سازماندهی تظاهرات فرمایشی بویژه برای روز چهارشنبه.

موارد فوق نشان میدهد که رژیم سیاست "تهاجم حداکثر" را در پیش گرفته است. نظر به تعطیلات پیش روی سال نو میلادی و سکون نسبی رسانه ها و بی خبری نسبی  افکار عمومی جهان در این روزها، رژیم در تلاش است تا از این فرصت برای سرکوب "بی سر وصدا" تر مخالفین خود استفاده کند.

ح. ح

هیچ نظری موجود نیست: