۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

Tehran 28 Sep - تظاهرات ضد دولتي دانشجويان


بر اساس گزارشها دانشگاه تهران روز دوشنبه شاهد تجمع صدها تن از دانشجويانی بود که در محوطه ی اين دانشگاه شعار مرگ بر ديکتاتور سر می دادند. اين تظاهرات در پی آن صورت گرفت که خبرِ حضور محمود احمدی نژاد در روز دوشنبه در دانشگاه تهران يک روز پيش از آن منتشر شده بود.
اما بنا بر گزارشها ، بجای محمود احمدی نژاد، کامران دانشجو، وزير علومِ دولت دهم، در اين دانشگاه حضور يافت. دانشجويان معترض همچنين در مقابلِ سر درِ دانشگاه تهران تجمع کرده و ضمن حمايت از مير حسين موسوی و مهدی کروبی شعارهايی عليه دولت، سر دادند.از سوی ديگر بنا بر آخرين گزارشها، دوشنبه شب نيز عده ای از دانشجويانِ خوابگاه کوی دانشگاه تهران با تجمع در اين مجتمع، به سر دادن شعارهايی بر عليه دولت پرداختند. نيروهای امنيتی و لباس شخصی نيز در مقابل کوی دانشگاه حضور داشته اند. گزارشهای تأييد نشده ای از بازداشت چند دانشجو حکايت دارد. پيش از آغاز سال تحصيلی خبرهايی مبنی بر تعطيلی دانشگاه ها بدليل جلوگيری از شيوع آنفولانزای خوکی به مدت يک يا دو ترم مطرح شده بود که بعداً توسط وزارت علوم تکذيب شد. شماره سه شنبه روزنامه حيات نو تيتر اصلی خود را به مراسم آغاز سال تحصيلی دانشگاهها بدون حضور محمود احمدی نژاد و نماينده وی تخصيص داده است.آفتاب يزد سه شنبه نوشته است که وزرای علوم و بهداشت نيز با تآخيردر مراسم بازگشايی دانشگاهها حاضر شدند. حيات نو می نويسد کامران دانشجو وزير علوم در واکنش به پرسش خبرنگاری که از او پيرامون تجمع دانشجويان و شعارهای آنها پرسيده گفت: «من از دروارد شدم و کسی را نديدم.»
روزنامه رسالت در شماره سه شنبه هفتم مهر ماه خود در مطلبی زير عنوان بادکنکهای سبز دردانشگاه تهران ترکيدند، نوشته است:برخی از کسانی که در مراسم آغاز سال تحصيلی دانشگاهها حضور يافته و اعتراض کرده اند در آنچه روزنامه رسالت تجمع های مارکسيستی خوانده است شرکت داشته اند. رسالت سه شنبه نوشته است گروه بزرگی عليه معترضان شعار سر داده و از جمله اعلام شمار هفتاد کشته را دروغ خوانده اند.

هیچ نظری موجود نیست: