۱۳۸۸ شهریور ۱۸, چهارشنبه

حوادث سهمگین‌تری در راه است

میرحسین موسوی با اعلام اینکه «باطل» رفتنی است، دستگیری علیرضا بهشتی را نشانه‌ای از «حوادثی سهمگین‌تر» دانست و از مردم خواست که «آرامش و هوشیاری» خود را حفظ کنند.

علیرضا بهشتی فرزند آیت‌الله محمد حسینی بهشتی و مشاور ارشد آقای موسوی، روز گذشته به حکم دادستانی تهران بازداشت شد.

ماموران دادستانی به گفته همسر آقای بهشتی، پس از تفتیش منزل وی، دفتر بنیاد حفظ و نشر آثار آیت‌الله بهشتی را پلمب و اسناد و مدارک آن را با خود بردند.

مرتضی الویری رئیس کمیته صیانت از آرای مهدی کروبی و سردار مقدم مسئول كمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، از دیگر بازداشت‌شدگان روز گذشته هستند.

دفاتر حزب اعتماد ملی، مهدی کروبی و انجمن دفاع از حقوق زندانیان نیز روز سه‌شنبه توسط ماموران دادستانی پلمب شده است.

موسوی امروز چهارشنبه، بازداشت‌ها و پلمب این دفاتر را نشان از حوادثی «سهمگین‌تر» دانسته است.

نخست‌وزیر پیشین ایران در بیانیه خود این اقدامات را «تحرکاتی کور» خواند که «برای مخالفان جز خسارت باقی نخواهد گذاشت.»

آقای موسوی خطاب به مردم ایران نوشته است که «مراقب باشید كه آنها شما را تحریك نكنند و به هنگام نابود كردن خود، به كاشانه و كشورتان لطمه نزنند.»

موسوی خطاب به مردم ایران: «مراقب باشید كه آنها شما را تحریك نكنند و به هنگام نابود كردن خود، به كاشانه و كشورتان لطمه نزنند»

رئیس فرهنگستان هنر همچنین اعلام کرد که روز‌هایی «خطیر» در پیش رو است و مردم باید «هوشیاری و آرامش» خود را حفظ کنند.

موسوی در ادامه بیانیه خود از مقام‌های مسئول سئوال کرده است: «آیا با از بین بردن اسناد جنایت و در بند کردن کسانی که حقوق قربانیان را پیگیری می‌کردند، این کار را انجام می‌دهید؟»

وی در بخش پایانی بیانیه خود آورده است: «اینجانب هتك حرمتی كه از بهشتی مظلوم شده است را به فرزندان آن شهید و شاگردان و پیروان و دوستداران او و تمامی دلبستگان به انقلاب و اسلام تسلیت می‌گویم.»

علیرضا بهشتی و مرتضی الویری، نمایندگان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در کمیته پیگیری وضعیت زندانیان و آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات هستند.

یکی از ماموریت‌های این کمیته، جمع‌آوری نام جان‌باختگان حوادث اخیر بود. این کمیته تاکنون نام ۷۲ نفر را که در ناآرامی‌های انتخاباتی جان باخته‌اند، منتشر کرده است

۲ نظر:

ناشناس گفت...

salam man nemifahmam aghaye moosavi chera be mardom migoyed aramesh khod ra hefz konid ?ta che vaghat bayed mardom aremesh e khod ra hefz konand ? chera in ha del az in hokomat ke yek % rahm be mardom nakardeh nimikanand ? chera shojaneh nimigoyend ba hokomate mazhabi nemishavad be mardom azadi va refah dad ? koli

ناشناس گفت...

مرگ بر ضد ولايت فقيه