۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

مجید توکلی پس از ۱۱۵ روز بازداشت انفرادی آزاد شد

خبرنامه اميركبير: مجيد توكلي دانشجوي دربند پلي تكنيك كه مدت ۱۱۵ روز را در سلول هاي انفرادي بند ۲۰۹ و ۲۴۰ اوين بسر برده بود، صبح امروز با تبديل قرار به وثيقه آزاد شد.
مجيد توكلي در روز ۱۷ بهمن ماه در جريان ممانعت نيروهاي امنيتي از برگزاري مراسم سالگرد مهندس بازرگان، همراه با سه دانشجوي ديگر و اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي پلي تكنيك، كوروش دانشيار، حسين تركاشوند و اسماعيل سلمان پور،بازداشت شدند. مجيد توكلي بلافاصله بعد از بازداشت به مدت ۲۵ روز، در اعتراض به بازداشت غيرقانوني و حبس در سلول انفرادي تنها بدليل حضور در مراسم سالگرد درگذشت مهندس مهدي بازرگان، در اعتصاب غذا بسر برد.
اوايل هقته گذشته دادگاه انقلاب نامه ي ازادي اين دانشجو را به زندان اوين ارسال نمود. اما با گذشت ۳ روز از ارسال اين نامه به زندان، مقامات زندان از آزاد كردن اين دانشجو خودداري مي كردند اين در حالي بود كه خانواده اين دانشجو در طي تمام اين مدت به انتظار آزادي وي در پشت درب زندان بسر بردند.
با گذشت ۳ روز و با اين بهانه كه نامه ازادي اين دانشجو بجاي بند ۲۴۰ اوين به بند ۲۰۹ رفته است، سرانجام اين دانشجو صبح امروز با توديع قرار وثيقه ي ۲۰۰ ميليوني آزاد شد.
گفتني است مجيد توكلي يكي از سه دانشجوئي است كه به همراه احمد قصابان و احسان منصوري در پرونده جعل نشريات، مدت ۱۵ ماه را در حبس بسر برد.

هیچ نظری موجود نیست: