۱۳۸۸ خرداد ۲, شنبه

نگرانی از وضعیت بهروز جاوید تهرانی زندانی سیاسی بعد از 16 روز اعتصاب غذا


بهروز جاوید تهرانی ، زندانی زندان "رجائی شهر" ازشانزده روزپیش دراعتصاب غذا به سربرده، براساس اخباررسیده دروضیعت جسمانی نگران کننده و به نوشتۀ برخی سایتهای خبری " خطرناکی" به سر می برد. این سایتها هم چنین بر بدی رفتارمسئولان زندان با وی نیز تاکید کرده اند.
گفتگو با شیوا نظر آهاری
خانم شیوا نظر آهاری سخنگوی کمیتۀ گزارشگران حقوق بشر در تهران در گفتگوئی با ما اظهار داشت که بهروز جاوید تهرانی که " تنها بازماندۀ دستگیریهای کوی دانشگاه" نا م گرفته است، دراعتراض به رفتار زندانبانان و انتقال به بند معروف به "زندانیان آخرخطی یا سگ دونی" به اعتصاب غذا دست زده است ودرشرایط جسمانی بسیار وخیمی به سر می برد. این بند برای "زندانیان" خطرناک در نظر گرفته شده است.
بهروز جاوید تهرانی در نامه ای نوشته بود که از چهار سال پیش بین "قاتلین واشرار" زندانی شده بدون آنکه مسئولان زندان به وی اجازه داده باشند حتی برای تشییع جنازۀ مادرش حضور داشته باشد.
به گفتۀ خانم نظر آهاری این نگرانی وجود دارد که او نیز به سرنوشت برخی دیگر از زندانی ها دچار شود که به طور مشکوکی در اسارت درگذشته اند. وی در این مورد از امیر حسین حشمت ساران و امیر رضا میر صیافی یاد کرد که در همین زندان رجائی شهر فوت کرده اند. این مدافع حقوق بشر در ایران ابراز امیدواری می کند که بتواند افکار عمومی را در خصوص این قبیل زندانی ها جلب کند تا به وضیعت آنها توجه و رسیدگی شود.

به قلم: سیمین شاملو
سايت انتگراسيون ايرانيان ساکن آلمان

هیچ نظری موجود نیست: