۱۳۸۷ آذر ۲۰, چهارشنبه

شماری از پناهجویان ایرانی در دریای اژه غرق شدند

دریای اژه (شاخه ای از دریای مدیترانه بین یونان و ترکیه) تراژدی دیگری را رقم زد و 7 مهاجر غیرقانونی را که در بین آنها ایرانیان نیز دیده شده اند، به کام خود کشاند.
به گزارش خبرگزاری دوغان ترکیه، به دنبال غرق شدن قایقی حامل مهاجران غیر قانونی به جزیره یونانی "کاس سانک"، یک قاچاقچی انسان و 9 نفر از مهاجران نجات یافتند اما 7 تن دیگر جان دادند که اجسادشان از آب گرفته شد و در این بین یک نفر نیز ناپدید گشت.
نجات یافتگان گفتند زمانی که قایق را دیدیم به دلیل وجود شکستگی هایی روی آن قصد داشتیم از سوار شدن در آن امتناع ورزیم اما به ما اطمینان داده شد که کرجی بزرگتری ما را جا به جا خواهد کرد. اما پس از طی مسافت 500 کیلومتری، قایق در دریا غرق شد.
یکی از نجات یافتگان گفت قاچاقچیان در ازای دریافت 1500 تا 2000 دلار به ما قول تهیه پناهگاه، غذا و جلیقه نجات غریق داده بودند اما زمانی که وارد قایق شدیم از هیچ یک از این اینها خبری نبود.
برخی از مهاجران با شنا خود را به ساحل رساندند و عده ای نیز به کمک ماهیگیران نجات یافتند.
پلیس ترکیه تاکنون موفق به بازداشت 11 فرد مرتبط با این واقعه شده است.
به گفته پلیس، مهاجران غیرقانونی این قایق از کشورهای ایران، موریتانی و افغانستان بودند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

salam,man motasefam vase in hamvatanan va digarn az meliyate digeh.ageh adam dar keshvare khodesh azad bashe va az lahaze maskan va naan tamin bashe dalil nadare be keshvare digeh bere va zendegi digeh ba zabane digeh ra dobare az 0 shoro kone man khodam yek mahajeram va motasefaneh dar kehsvare digar gheyre keshvare khodam khoshbakhat shodam .koli