۱۳۸۷ آبان ۲۴, جمعه

نامه یک حقوقدان در مورد شکنجه شدنش در زندان

۱۳۸۷/۸/۲۲
حميد والايي
ریاست محترم کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای استان آذربایجان شرقی با سلام احتراماً اینجانب حمید والائی، دانش آموخته حقوق قضائی و قبول شده آزمون کانون وکلای آذربایجان شرقی (درسال ۱٣٨۶) پیرو احضارها و تهدیدهای شفاهی مامورین اداره اطلاعات تبریز علیه خانواده ام، مبنی بر تحویل بنده به آن اداره! در مورخه ۲۵ تیرماه جاری خود را به اتاق ٣۷ (مربوط به ستاد خبری اداره اطلاعات در ورودی زندان تبریز) معرفی نموده و بصورت غیرقانونی و بدون تفهیم اتهام و ارائه برگ احضار کتبی و دستور بازداشت کتبی، بازداشت شدم.
در مدت ۱٣ روز بازداشت غیرقانونی در بازداشتگاه اداره اطلاعات - که در سلول انفرادی صورت گرفت - تحت بازجویی های شدید توأم با فشارهای روحی و روانی قرار گرفتم و نهایتاً از طرف بازجوی پرونده تحت شکنجه (ضرب و شتم) قرار گرفتم، بطوریکه تعدادی از دندانهایم شکسته و لثه هایم التهاب و خونریزی کرده و از ناحیه پای راست و سرم دچار آسیب شدم همچنین در حین شکنجه چندین بار بیهوش شدم و الان هم دچار سرگیجه و سردردهای شدید هستم.
پس از شکنجه مذکور تقاضای پزشک معالج و معرفی به پزشکی قانونی را کردم که از عمل به این تقاضا نیز امتناع ورزیدند. بعد از انتقال به زندان تبریز مکاتباتی داشتم با مسئولین قضائی از جمله بازپرس پرونده (بازپرس شعبه ۴ دادسرای عمومی تبریز ) مبنی بر انتقال اینجانب جهت درمانهای تخصصی و معرفی به پزشکی قانونی (برای ثبت آثار شکنجه)، که باز هم ترتیب اثری به آنها داده نشد

هیچ نظری موجود نیست: