۱۳۸۷ مهر ۹, سه‌شنبه

آمريکا اسرائيل را به رادار کشف حمله موشکی از ايران مجهز ساخت

مقامات اسرائيلی ميگويند آمريکا برای اسرائيل سيستم رادار پيشرفته ای فراهم ساخته است که می تواند در صورت مواجه شدن با يک حمله موشکی جمهوری اسلامی ايران هشداری فوری بدهد.
مقامات ميگويند يک کادر صد و بيست نفری آمريکائی اين سيستم را که در ماه جاری در پايگاه نظامی نواتيم در جنوب اسرائيل نصب شد اداره ميکند.
رادار اين سيستم می تواند ضمن هشدار در باره موشک های بالستيک، به فاصله ای کوتاه پس از پرتاب، موشک های ميان برد و دور برد را در آسمان رديابی کند.
اين سيستم در عين حال می تواند برای هدف گرفتن موشک ها در بين راه و منهدم ساختن آنها مورد استفاده قرارگيرد.
اهود براک وزير دفاع اسرائيل در ماه ژوئن، که تشنج های منطقه ای بر سر برنامه اتمی جمهوری اسلامی شدت گرفت، توافق راجع به اين سيستم راداری را اعلام کرده بود.
نيروی هوائی اسرائيل در ماه ژوئن مانور بزرگی انجام داد که بسياری آن را تمرين حمله ای احتمالی به تاسيسات اتمی جمهوری اسلامی ايران تلقی کردند.
غربيها بر اين اعتقادند که ايران در حال توليد سلاحهای اتمی است اما ايران می گويد برنامه هايشان صلح جويانه است.
جرالد ستاينبرگ تحليلگر اسراييلی می گويد اگر من در ايران بودم اين موضوع را هشداری در مورد درگيری دريک نبرد تلقی می کردم.
او گفت استقرار رادار نشان می دهدکه گزينه نظامی کماکان باقی است هرچند که ايران تهديد کرده است هرگونه حمله اسراييل را با موشکهای دوربرد تلافی کند.
وی همچنين افزود ايران بايد اين استقرار را چنين تلقی کند که اسراييل و آمريکا با توجه به نگرانی حمله تلافی جويانه ايران، خود را برای جلوگيری از چنين حمله ای نيز آماده می کننو.
اما ستاينبرگ می گويد ايران از اين موضوع نمی ترسد چراکه غرب با شدت عمل برخورد نکرده است. او به قطعنامه روز شنبه شورای امنيت اشاره کرد که تحريمهای قبلی را بدون هيچ تغيير و ارايه طرحهای جديد تصويب کرد.
شاهد آن هستيم که اسراييل و آمريکا در مورد طرحهای دفاعی گفتگو می کنند، اما اين يک پيام قوی به ايران نيست. و اين مثل يک پشت دستی خيلی ضعيف به ايران است.
اسراييل می گويد که مايل است به اين سياست شانسی بدهد. اما هشدار داده است که اگرتحريمها موفقيت آميز نباشند، به پيش دستی در حمله به نيروگاههای اتمی ايران دست خواهد زد. و در حال حاضر سرگرم تقويت دفاع نظامی خود هستند.

هیچ نظری موجود نیست: