۱۳۸۷ شهریور ۱۵, جمعه

چهار زن در ایران به دلیل وب نگاری به زندان محکوم شدند

فعالان حقوق زنان در ایران می گویند چهار زن در ارتباط با انتشار مقالاتی در وب سایت های فمینیستی، به زندان هایی بالغ بر شش ماه محکوم شده اند.
به گفته فعالان، آنها پروین اردلان، ژاله جواهری، مریم حسین خواه، و ناهید کشاورز هستند که از جمله چهره های برحسته کمپین جمع آوری یک میلیون امضا برای حمایت از بهبود حقوق زنان در ایران، و تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، تلقی می شوند.
شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل و وکیل مدافع زنان، می گوید چهار نفر به دلیل نوشتن مقالاتی در این زمینه در اینترنت محکوم شدند.
پروین اردلان همچنین به اتهام اخلال در نظم عمومی در پی شرکت در تظاهراتی که در سال ۲۰۰۷ در اعتراض به رفتار با زنان در ایران برپا شده بود، با مجازات زندان دیگری روبرو است.
اردلان دریافت کننده جایزه سال ۲۰۰۷ اولاف پالمه در سوئد است. این جایزه به کسانی که برای پیشبرد صلح و مبارزه با تبعیض تلاش می کنند اهدا می شود.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

salam
dar esalm zan yani vasleh lezat vase mardha ,khode ghoran ra motaleh konin zan ra be keshtzare mardha mesal mizanan ,hala shoma hesab kon in keshtezar biad esteghalal dashteh bashe che mishe ?donyay eslam be ham mirize hehehe.koli