۱۳۸۷ شهریور ۹, شنبه

نقض حقوق بشر در زندانهای ایران را محكوم كنیم!

خانم ها! آقایان!
همانطوركه اطلاع دارید رژیم دیکتاتوری حاكم بر ایران در سه دهه اخیر كینه و خصومت خود را با دگر اندیشان به شدیدترین وجوه آن نشان داده است و لحظه ای از سركوب، شكنجه و اعدام آنان غفلت نكرده است. دگر اندیشی در ایران جرم محسوب میشود ومرزی برای مجازات اندیشه ورزان و دگرخواهان موجود نیست.
دستگیری، شكنجه، زندان و اعدام موضوعای روزمره تلقی شده و حقوق انسانی مردم كشورمان هر روزه و مكرر مورد تعرض و تعدی قرار میگیرد. كارگران، دانشجویان، معلمان، زنان، اقلیتهای قومی و مذهبی از ابتدائی ترین حقوق خود محرومند. هر گونه اعتراضی با خشونت نیروهای نظامی و دیگر نهادهای سركوبگر جمهوری اسلامی روبرو است و این روند همچنان و بی توجه به اعتراضات بین المللی ادامه دارد.
اطلاع یافیم كه هم اكنون زندانیان سیاسی و مدنی كرد در پیوند با زندانیان سیاسی و مدنی در شهرهای دیگر از جمله تهران و كرج در اعتصاب غذای نامحدود بسر میبرند. دست زدن به اعتصاب غذا از سوی زندانیان سیاسی بعنوان وسیله و امكانی برای اعتراض به شرایط غیر انسانی زندان و سیستم قضائی كشور بحساب می آید.
این زندانیان اعتصابی كه بیش از هشتاد نفر هستند ، خواهان شرایطی مناسب و قابل تحمل در زندان و محاكمه ای عادلانه و منطبق بر عرف و قوانین بین المللی میباشند.
گفتنی است كه تعداد هشت نفر از فعالین سیاسی و مدنی كرد تنها به جرم دگراندیشی هم اكنون در انتظار اجرای حكم اعدام هستند.
1- عدنان حسن پور(روزنامه نگار)
2- هیوا بوتیمار(روزنامه نگار و فعال مدنی)
3- فرزاد کمانگر(فعال حقوق بشر و فعال مدنی)
4- انور حسین پناهی(معلم)
5- فرهاد وکیلی(فعال مدنی)
6- علی حیدریان (فعال مدنی)
7- ارسلان اولیایی(فعال مدنی)
8- حبیب الله لطیفی (دانشجو، فعال مدنی)
خانم ها و آقایان!
وضعیت زندانیان سیاسی در ایران هم اكنون بشدت نگران كننده است. ما بیم آن داریم كه علاوه بر صدمات همه جانبه متاثر از اعتصاب غذا برای این زندانیان، همچنین احكام اعدام هشت دگراندیش نامبرده نیز به اجرا درآید.
بدینوسیله از شما تقاضا داریم كه همصدا با ما به نقض آشكار و خشونت آمیز حقوق بشر در ایران و بویژه در اینمورد اعتراض نموده و نظاره گر فاجعه ای انسانی و در حال وقوع در ایران نباشیم.
با احترام

كمیته دفاع از آزادی و برابری در ایران – وین
27.08. 2008
www.pejvak-wien.com
info@pejvakwien.com
گزارشگران

هیچ نظری موجود نیست: