۱۳۸۷ شهریور ۷, پنجشنبه

باقی به بند عمومی بازگردانده شد

عمادالدین باقی با گذشت نزدیک به سه هفته از اعزام به زندان ۲۰۹، غروب روز سه‌شنبه پنجم شهریورماه به زندان ۳۵۰ برگردانده شد.

باقی با درخواست وزارت اطلاعات از دادگاه رسیدگی‌کننده به اتهامات رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان به زندان ۲۰۹ منتقل شده بود تا از وی بازجویی شود. در حالی که سخنگوی قوه قضائیه هفته گذشته علت بازجویی مجدد از باقی را پرونده تازه وی اعلام کرده بود اما در این مدت هیچ اتهام تازه‌ای به باقی تفهیم نشد و او نیز اعلام کرد به‌جای بازجویی در بند ۲۰۹ در مقابل دادگاه یا ضابطین قضایی در خارج از اوین به پرسش‌های طرح‌شده درباره پرونده انجمن دفاع از حقوق زندانیان پاسخ دهد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر وکلای باقی امیدوارند که با توجه به وضعیت جسمی باقی، وی بتواند در آستانه ماه رمضان از حق مرخصی خود استفاده کند. همزمان با اعزام باقی به بند ۲۰۹ در همان روز با تشخیص پزشکان بهداری زندان اوین مقرر شده بود وی به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شود که این تشخیص به دلیل انتقال باقی به بند ۲۰۹ به تعویق افتاد.

محکومیت یک‌ساله عمادالدین باقی طبق تقویم زندان در نیمه مهرماه پایان می‌یابد و طبق قانون وی مشمول حق مرخصی متصل به آزادی می‌شود.
خبرنامه امیرکبیر

هیچ نظری موجود نیست: