۱۳۸۷ مرداد ۲۳, چهارشنبه

جامعه بین المللی بهایی ادعاهای رسانه های دولتی ایران را رد کرد

هفت رهبر بهایی که مدتی پیش روانه زندان اوین شدند
جامعه بین المللی بهایی امروز، سه شنبه، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ادعاهای خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارتباط هفت رهبر بازداشت شده بهایی با اسراییل و نیز گرویدن دختر شیرین عبادی به دیانت بهایی، در جهت تلاش دولت جمهوری اسلامی برای جلوگیری از رسیدگی قانونی به اتهامات بازداشت شدگان و ایجاد « ترس و تعصب غیر منطقی» است.شیرین عبادی، وکیل و برنده جایزه صلح نوبل، مدتی پیش اعلام کرد وکالت رهبران بازداشت شده بهایی را همراه با دو تن از همکاران خود بر عهده می گیرد.همزمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، در گزارشی اعلام کرد دختر شیرین عبادی از اسلام به بهاییت گرویده است. موضوعی که شیرین عبادی در گفت وگو با رسانه ها آن را رد کرد.
همچنین روزنامه کیهان تهران در خبر ویژه ای خانم عبادی را سرزنش کرده و مدعی شد وی از بیت العدل اعظم بهاییان که در سرزمین اسراییل واقع است تقدیر نامه دریافت کرده است.
دولت جمهوری اسلامی همواره ادعا کرده است وجود اماکن مقدس بهایی در سرزمین اسراییل خود دلیلی بر ارتباط پیروان این دیانت با دولت اسراییل و به گفته جمهوری اسلامی « صهیونیست» هاست. در مقابل بهاییان می گویند این اماکن پیش از تشکیل دولت اسراییل احداث شده است و بهاییان مامور هیچ دولت یا سازمانی نیستند.به گفته مراکز بهایی اکنون حدود ۳۰۰هزار بهایی در ایران زندگی می کنند، اگرچه از حقوق اولیه ای مانند ورود به دانشگاه و استخدام در نهادهای دولتی منع شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: