۱۳۸۷ مرداد ۲۴, پنجشنبه

احسان منصوری مجيد توکلی و احمد قصابان، ۳ دانشجوی دانشگاه پلی تکنيک تهران آزاد شدند.

ادوارنيوز: احسان منصوری مجيد توکلی و احمد قصابان ۳ دانشجوی دانشگاه پلی تکنيک تهران بعد از بيش از يک سال بازداشت در زندان اوين عصر امروز(چهارشنبه) آزاد شدند.
به گزارش خبرنگار ادوارنيوز اين ۳ دانشجو که بازداشت و صدور احکام حبس برای آنها به دنبال انتشار نشريات جعلی در دانشگاه اميرکبير مهمترين خبر دانشجويی در سالهای اخير بوده است سرانجام و بعد از کش و قوس های فراوان آزاد شدند.
گفتنی است اين ۳ دانشجو در اسفند ماه گذشته از اتهامات وارده تبرئه شده بوده اما همچنان در زندان اوين نگهداری می شدند.
احمد قصابان دبير سابق انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنيک تهران ارديبهشت ماه گذشته و در برابر خوابگاه دانشجويی دانشگاه پلی تکنيک تهران بازداشت شد،مجيد توکلی به دنبال احضار و حضور در شعبه امنيت دادگاه انقلاب تهران و در همين ماه بازداشت شد و احسان منصوری ۱ ماه بعد و در جريان يورش نيروهای امنيتی به منزل يکی از اضعای خانواده اش در تهران بازداشت گرديد.
در تابستان گذشته انتشار اخباری مبنی بر آزار و اذيت اين دانشجويان در زندان اوين از سوی خانواده آنها و طی نامه به مسوولان دستگاه قضايی واکنش گسترده محافل حقوق بشری و خبری را برانگيخت.
اين ۳ دانشجو در دادگاه انقلاب تهران به حبسهای از ۱ تا ۳ سال محکوم گرديدند اما در اسفند ماه گذشته و با صدور حکم تبرئه آنها احتمال آزادی ايشان قوت گرفت اما آزادی اين ۳ دانشجو عملا محقق نگرديد تا اينکه در ۲۳ مرداد ماه اين ۳ دانشجو آزاد شدند. گفتنی است مهمترين خواسته اعتراضات دانشجويی در ۱ سال اخير آزادی اين ۳ دانشجوی دانشگاه اميرکبير بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: