۱۳۸۷ تیر ۱۸, سه‌شنبه

آمريکا افراد حقيقی و حقوقی ايرانی را تحريم مالی کرد

ایالات متحده امروز( سه شنبه) چند شهروند و تاجرایرانی را که متهم به همکاری در برنامه شک برانگيز جمهوری اسلامی ایران برای ساخت سلاح هسته ای هستند، تحریم مالی کرد.
تحریم ها شش شهروند، دو تاجر، و سه سازمان ایرانی را دربرمی گیرد که با سازمان صنایع دفاعی جمهوری اسلامی همکاری دارند. صنایع دفاعی جمهوری اسلامی سال گذشته در فهرست سیاه ایالات متحده قرار گرفت.
بر اساس تحریم مالی ایالات متحده، حساب های بانکی و یا دارایی های احتمالی افراد و سازمان های مزبور در ایالات متحده مسدود می شود. همچنین شهروندان آمریکایی از داد وستد با این افراد و سازمان ها منع شده اند.
آمریکا و متحدانش جمهوری اسلامی را متهم می کنند که سرگرم ساخت سلاح هسته ای است. جمهوری اسلامی می گوید برنامه اتمی اش اهداف صلح آمیز را دنبال می کند. سازمان ملل متحد تاکنون چند دور تحریم بر تهران اعمال کرده است.رهبران هشت کشور عمده صنعتی جهان در نشست امروز( سه شنبه) خود در ژاپن از جمهوری اسلامی خواستند کلیه فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم را متوقف کند. رهبران گروه هشت همچنین از تهران خواستند به طور کامل با تلاش های بین المللی برای حل پرونده هسته ای اش همکاری کند.

هیچ نظری موجود نیست: