۱۳۸۷ مرداد ۳, پنجشنبه

اتحادیه اروپا خواستار لغو حکم سنگسار ۹ نفر در ایران شد

اتحاديه اروپا روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای از جمهوری اسلامی ايران خواست تا احکام صادره سنگسار برای هشت زن و يک مرد ايرانی را لغو کند.
يک گروه مدافع حقوق بشر در ايران روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که هشت زن و يک مرد در پرونده های جداگانه در شهرهای مختلف ايران، به سنگسار محکوم شده اند.
بر اساس قوانين اسلامی در ايران، در صورت ثابت شدن جرم زنای محصنه، قاضی می تواند برای فرد مجرم حکم سنگسار صادر کند. برای اجرای اين حکم، زن را تا گردن و مرد را تا ناحيه کمر در خاک فرو می کنند و پرتاب سنگ تا زمانی که از مرگ آنان اطمينان حاصل شود ادامه می يابد.
اتحاديه اروپا در بيانيه خود گفته است: ايران نسبت به دادن یک مهلت قانونی برای تعویق مجازات سنگسار تعهد داده است و باید به استانداردها و قوانين بين المللی در خصوص رعایت حقوق بشر متعهد باشد.
اين بيانيه که توسط فرانسه، رياست دوره ای

۱ نظر:

ناشناس گفت...

salam bad nist in khabar ra bedonin:
داغ کردن کودکان در یک مرکز بهزیستی زنجان
واکنش ها به داغ گذاشتن بر بدن حداقل دو کودک در یک مرکز دولتی نگهداری کودکان بی سرپرست در زنجان که انعکاس گسترده ای در مطبوعات ایران داشت ادامه دارد.

برخی مقام های سازمان بهزیستی زنجان ابتدا حادثه را تکذیب کردند اما در پی انتشار گزارش های انتقاد آمیز در رسانه ها، و بازرسی این مرکز اکنون داغ گذاشته شدن بر بدن دو کودک تایید شده و سه کارمند مرکز نیز از کار تعلیق شده اند
koli