۱۳۸۷ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

اجرای حکم شجاعی و فدایی به تعویق افتاده و یک نوجوان در سنندج اعدام شد

با دستور رییس قوه قضاییه اجرای حکم بهنود شجاعی و محمد فدایی دو نوجوانی که به هنگام ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال داشتند، یک ماه به تعویق افتاد.

محمد مصطفایی وکیل این نوجوانان با اعلام این خبر اظهار داشت: جهت پیگیری پرونده موکلم که قرار بود مجازات قانونی وی فردا صبح در زندان اوین اجرا شود، به دفتر رییس قوه قضاییه مراجعه کردم و مسوولان دفتر ایشان اعلام کردند اجرای حکم بهنود شجاعی به منظور اخذ رضایت اولیای دم به مدت یک ماه به تعویق افتاده است. وی گفت: متوجه شدم برای محمد فدایی نیز که پدرش پیگیر موضوع بود، دستوری مشابه موکلم از سوی رییس قوه صادر شده است.

مصطفایی درباره آخرین وضعیت موکل دیگرش به نام سعید جزیی که قرار است پنجم تیرماه مجازات قانونی‌اش اجرا شود، گفت: موکلم صبح امروز به قرنطینه زندان اوین منتقل شده که هنوز علت انتقال را متوجه نشدم و از طرفی زمان اجرای حکم هیچ یک از موکلانم که طبق بند “ح” ماده هفت آیین‌نامه به اینجانب به‌عنوان وکیل محکوم‌علیه کتبا اعلام نشده است.

با این حال فعالان حقوق بشر در ایران خبر دادند که امروز یک نوجوان متولد سال ۱۳۷۰ به نام محمد حسن زاده فرزند فیروز که در سن ۱۴ سالگی مرتکب جرم میگردد و پس از بیش از دوسال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت نوجوانان شب گذشته در حالی که حداکثر سن وی ۱۷ سال بود در محوطه زندان سنندج به دار آویخته شد.

این درحالی است که عرفا ایران کودکان محکوم به مرگ شده را حداقل تا رسیدن به سن بالای ۱۸ سال اعدام نمی نمود. شایان ذکر است جو زندان سنندج پس از اعدام این کودک به شدت ملتهب گزارش گردیده است
خبرنامه اميرکبير

۱ نظر:

ناشناس گفت...

salam
shoma deghat konin mojazat dar Iran shamele chizhaye ham mishe ke dar keshvarhaye digar joze mojazat mahsoob nemishan ,bad sene mojazat kollan ghanoone Iran dokhatar bache 9 saale va pesar bachey 14 saale ra mojazat gharar midan eyne yek adme 40 saale yani barbar ba yek adame 40 saale mahkoman .kasi ham soal nemikone bache 9 va 14 saale chera bayd barabar ba 40 saale mojazat beshe ?!ghaz