۱۳۸۷ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

گزارش آكسيون پشتيباني از كارگران هفت تپه در برلن






افق جنبش كارگري را دريابيم !
به دنبال اعلام هفته همبستگي با كارگران شركت نيشكر هفت تپه ، در روز 7 ژوئن ساعت 17 در مركز شهر برلن و در نقطه اي پر جمعيت و توريستي آكسيون موفقي ترتيب داده شد .
در اين آكسيون كه توسط گروه همبستگي با جنبش كارگري برگزار گرديد ، نمايشگاه عكسي نيز برپا شد و بر روي ميزها و اطراف آن تراكت هايي به زبان آلماني و انگليسي جهت افشاي سياست هاي سركوب گرانه رژيم جمهوري اسلامي به نمايش در آمده بود ، كه مورد استقبال گسترده رهگذران آلماني و توريست ها قرار گرفت
مردم ديدار كننده كه از ديدن عكسهاي سركوب كارگران و مردم به حيرت آمده بودند ، وارد گفتگو با ايرانيان شركت كننده در ميتينگ مي شدند.در اين تجمع دهها نسخه از شماره هاي گوناگون آربايتر نيوز ( خبر نامه به زبان آلماني ) در اختيار علاقمندان قرار گرفت و صدها برگ اعلاميه در مورد مبارزات كارگران هفت تپه به زبان آلماني پخش شد.
در ميان شركت كنندگان در آكسيون چند تن از فعالين چپ كارگري و سنديكايي آلمان نيز حضور داشنتد كه با آگاهي به روند رو به رشد مبارزات كارگري در ايران ، وارد بحث و گفتگو با ديدار كنندگان از نمايشگاه عكس مي شدند.
در فراخوان اين تچمع علاوه بر حمايت از كارگران هفت تپه و محكوم نمودن سركوب فعالين و جتبش كارگري ، به سركوب زنان ، دانشجويان و.. .و موارد متعدد نقض حقوق بشر درايران اعتراض شده بود .
گروه همبستگي با جنبش كارگري علاوه بر پافشاري براهميت حمايت جنبش و فعالين كارگري از جنبش زنان ، جنبش دانشجويي و....در فراخوان خود بر ضرورت درك افق جنبش كارگري از سوي ديگر جنبش ها و فعالين اجتماعي و قرارگيري آنها در كنار جنبش كارگري تاكيد كرده و خواهان همبستگي فعال آنان با طبقه كارگر شده بود.
اين آكسيون مورد حمايت فعال "كميته دفاع از زندانيان سياسي ايران - برلن" و"كانون پناهندگان سياسي ايراني - برلن" قرار گرفت و راديو فردا گزارش اين آكسيون را مخابره كرد.
گروه همبستگي با جنبش كارگري - برلن
گزارشگران

هیچ نظری موجود نیست: